Εν όψει της δεύτερης σεζόν της σαν μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, η Pirelli παρουσίασε τη νέα γκάμα για το 63ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA στην πίστα Yas Marina στο Abu Dhabi. Η Pirelli έχει εξελίξει τα νέα ελαστικά σε συνεργασία με τις ομάδες σύμφωνα με τους τελευταίους τεχνικούς κανονισμούς που αφορούν στην επίδραση της εξαγωγής των καυσαερίων στην αεροδυναμική του μονοθεσίου. Κύρια χαρακτηριστικά είναι: πιο τετράγωνα προφίλ, αυξημένη πρόσφυση, και πιο μαλακές, πιο ανταγωνιστικές γόμες με σταθερή φθορά.
Στόχος για τα ελαστικά του 2012 είναι να προσφέρουν πιο συναρπαστικό θέαμα σε αγώνες που θα παραμένουν απρόβλεπτοι μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, με δύο έως τρία pit stop ανά αγώνα και ιδιαίτερη έμφαση στις στρατηγικές των ομάδων. Τα έγχρωμα διακριτικά στο πλάι των ελαστικών γίνονται μεγαλύτερα για να αναγνωρίζονται ευκολότερα, ενώ το Cinturato – ένα εμβληματικό όνομα στην ιστορία της F1 επιστρέφει: Το ελαστικό με το οποίο η Pirelli αγωνίστηκε και κέρδισε στη δεκαετία του 1950. Από το 2012, το Cinturato θα προσδιορίζει τα βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά. Επίσης, επιστρέφει το Racing Tyre System της Pirelli, με κάποιες νέες λειτουργίες. Πρόκειται για μία πλατφόρμα που δημιούργησαν οι μηχανικοί της Pirelli για να καταγράψουν τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις κάθε ελαστικού: πληροφορίες που μοιράζονται με τις ομάδας και το Formula One Management (FOM).
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε σε διεθνή συνέντευξη τύπου παρουσία του Marco Tronchetti Provera, Πρόεδρο & CEO της Pirelli, του Αγωνιστικού Διευθυντή Paul Hembery, και του Διευθυντή R&D, Maurizio Boiocchi.
Νέα για το 2012: πιο ανταγωνιστικά και πιο τετράγωνα ελαστικά
Όπως πέρσι, η Pirelli θα προσφέρει στις ομάδες τέσσερις γόμες ελαστικών slick –πολύ μαλακές (supersoft), μαλακές (soft), μεσαίες (medium) και σκληρές (hard) – μαζί με δύο τύπους βρόχινων ελαστικών όπως υπαγορεύουν οι κανονισμοί της. Όλα τα ελαστικά P Zero slick θα έχουν νέο προφίλ συγκριτικά με το 2011 ενώ τρεις τύποι (soft, medium και hard) θα φέρουν νέες γόμες. Οι νέες γόμες είναι πιο μαλακές, με αυξημένη πρόσφυση, καλύτερη απόδοση, μεγαλύτερης διάρκειας μέγιστες επιδόσεις, αλλά ίδια συνολική διάρκεια ζωής. Από τα βρόχινα ελαστικά, μόνο τα full wet – Cinturato Blue – έχουν αλλάξει, ενώ τα ενδιάμεσα, Cinturato Green, παραμένουν ίδια.
Επίσης ίδια παραμένουν από πέρσι και κάποια βασικά χαρακτηριστικά, κοινά και για τα έξι είδη ελαστικών Pirelli: ασφάλεια, αξιοπιστία, δομική ακεραιότητα, οδηγική ακρίβεια και γρήγορες αλλά διαφορετικές καμπύλες φθοράς για κάθε γόμα. Η μεθοδολογία της Pirelli στον τομέα R&D παραμένει ίδια. Η σχεδίαση και οι δοκιμές των ελαστικών του 2012 επηρεάστηκαν θετικά από το συνεχή διάλογο με τις ομάδες και τους οδηγούς, που συνετέλεσαν στην εξέλιξη των νέων ελαστικών P Zero και Cinturato από πέρσι. Τα αποτελέσματα των δοκιμών στην πίστα συνδυάστηκαν με τα δεδομένα της προσομοίωσης, που μπορεί να αναπαράγει και να προβλέπει τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις ενός ελαστικού σε όλες τις συνθήκες σιρκουί και καιρού από τις 20 πίστες που περιλαμβάνονται στο καλεντάρι της Formula 1.
Οι υπεύθυνοι εξέλιξης των ελαστικών Pirelli για το 2012 έλαβαν υπόψη και τις αλλαγές που υπήρξαν στους κανονισμούς της FIA σε ό,τι αφορά την εξαγωγή των καυσαερίων. Το νέο μέτρο, που αποσκοπεί στη μείωση της αεροδυναμικής πίεσης (άντωσης) σε κάθε ελαστικό, απαιτεί φαρδύτερη και πιο ομοιόμορφη επιφάνεια επαφής. Και ο στόχος επιτεύχθηκε με ένα λιγότερο στρογγυλό ώμο ελαστικού και με τη χρήση πιο μαλακών γομών, που επιτυγχάνουν καλύτερη πρόσφυση και επιδόσεις. Η διαφορά επιδόσεων έχει αλλάξει μεταξύ των διαφορετικών τύπων γομών, που σε κάθε περίπτωση έχουν βελτιωθεί. Στη σεζόν του 2011, υπήρχε μία διαφορά 1,2 – 1,8 δευτερολέπτων ανά γύρο ανάμεσα στις γόμες. Φέτος. Στόχος για φέτος είναι διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου: μεταξύ έξι και οκτώ δέκατων. Οι γόμες της νέας σεζόν συνδυάζονται και βασίζονται στην εξέλιξη των ελαστικών του 2011 από τους μηχανικούς της Pirelli. Τα τελικά προϊόντα οριστικοποιήθηκαν στο R&D κέντρο της Pirelli στο Μιλάνο, με τη βοήθεια των αποτελεσμάτων των πειραματικών ελαστικών στις ελεύθερες δοκιμές των περσινών grand prix στο Sepang, Montreal, Silverstone, Nurburgring, Abu Dhabi και Interlagos καθώς και τη δοκιμή νεαρών οδηγών στο Abu Dhabi το Νοέμβριο. Στις δοκιμές χρησιμοποιήθηκαν συνολικά 6.000 ελαστικά, που κάλυψαν περίπου 11.000 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η Pirelli πραγματοποίησε πέντε ιδιωτικές δοκιμές σε Κωνσταντινούπολη, Βαρκελώνη (δύο φορές), Χερέζ και Μόντζα διανύοντας 9.000 χιλιόμετρα.
Τα νέα ελαστικά Formula 1 της Pirelli θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη Χερέζ, στις 7 Φεβρουαρίου, στην πρώτη επίσημη δοκιμή της σεζόν του 2012.
Racing Tyre System: Ένα διαβατήριο για κάθε ελαστικό από την Pirelli.
Για την εξέλιξη των ελαστικών του 2012, οι μηχανικοί της Pirelli βασίστηκαν κυρίως στο Racing Tyre System (RTS): μία υπολογιστική πλατφόρμα που συγκεντρώνει και επεξεργάζεται δεδομένα επιδόσεων όλων των ελαστικών κατά τη διάρκεια των δοκιμών και των αγώνων. Το Racing Tyre System, προϊόν του τμήματος Τεχνολογίας Πληροφορικής (Information Technology) της Pirelli, επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν τις επιδόσεις, τη φθορά, και τη συμπεριφορά των ελαστικών σε όλες τις φάσεις χρήσης τους. Πέραν αυτών, το RTS παρακολουθεί τη ζωή κάθε ελαστικού από την παραγωγή του μέχρι την πίστα, ενημερώνοντας σε πραγματικό χρόνο τις πληροφορίες χρήσης, επιδόσεων και φθοράς του. Μετά την παραγωγή κάθε ελαστικού, το RTS καταγράφει τα δεδομένα παραγωγής του φτιάχνοντας ένα είδος ατομικού διαβατηρίου. Η συλλογή πληροφοριών συνεχίζεται όταν το ελαστικό φτάσει στην πίστα και τοποθετηθεί στο μονοθέσιο. Από το σημείο αυτό, τα δεδομένα θερμοκρασίας, πίεσης και φθοράς του ελαστικού καταγράφονται και προωθούνται άμεσα στους μηχανικούς της Pirelli στην πίστα, μέσω ειδικών υπολογιστών τύπου tablet, στο κέντρο έρευνας της Pirelli και σε όλες τις ομάδες. Έτσι δημιουργείται μία εικονική βάση δεδομένων που ενημερώνεται συνεχώς και αποτελεί σημείο εκκίνησης για την ανάλυση των μελλοντικών επιδόσεων κάθε μονοθεσίου και περαιτέρω εξέλιξη.
Η επιστροφή του Cinturato: παγκόσμιος πρωταθλητής τη δεκαετία του 1950
Η σεζόν του 2012 σηματοδοτεί την επιστροφή του Cinturato στην υψηλότερη κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού: ένα όνομα που συνδέεται όχι μόνο με τη Formula 1 αλλά και με ολόκληρη την ιστορία του κατασκευαστή στη βιομηχανία ελαστικών. Το Cinturato έκανε ντεμπούτο το 1951 στην Alfa 159 του Juan Manuel Fangio, βοηθώντας τον να κατακτήσει το πρωτάθλημα – ο Fangio ανέβηκε στο βάθρο πολλές φορές με ένα ακόμα προϊόν της Pirelli: το Stella Bianca, ελαστικό των Maserati και Ferrari 375. Το Cinturato αγωνίστηκε στη Formula 1 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1950, και στη συνέχεια έγινε ελαστικό αυτοκινήτου δρόμου για τα πιο σπορ και τεχνικά προηγμένα μοντέλα της εποχής του.
Το Cinturato έγινε σημείο αναφοράς στη βιομηχανία αυτοκινήτου στη δεκαετία του 1960, όταν βρέθηκε στο προσκήνιο της μαζικής αυτοκίνησης. Η καινοτόμος τεχνολογία του Cinturato τη δεκαετία του 1950, πήρε το όνομά της από την ακτινική ζώνη (radial, ή ‘cintura’ στα Ιταλικά) που αγκάλιαζε το σκελετό του ελαστικού - αρχικά κατασκευαζόταν από υφασμάτινη ίνα και στη συνέχεια από μεταλλικό σύρμα. Αυτή η καινοτομία προετοίμασε το δρόμο για φαρδύτερα ελαστικά που μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις υψηλότερες ταχύτητες στις στροφές που ανέπτυσσαν τα αυτοκίνητα από τη δεκαετία του 1960 και μετά. Σήμερα, πέραν του ότι προσδιορίζει τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli στη Formula 1, το Cinturato δίνει το όνομά του στα πιο επιτυχημένα προϊόντα της παγκόσμιας βιομηχανίας ελαστικών: το Cinturato P7, που προβάλλει άριστα τις αξίες της μάρκας Pirelli -επιδόσεις, ασφάλεια, αντοχή και εξοικονόμηση ενέργειας.
Η F1 ομάδα της Pirelli
Η Pirelli θα προσφέρει συνολικά 45.000 ελαστικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 για το 2012. Οι μηχανικοί της Pirelli χρησιμοποιούν προηγμένα μηχανήματα και καινοτόμες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν ελαστικά που πληρούν απόλυτα τις απαιτήσεις των αγώνων grand prix.
Στους αγώνες και στις επίσημες δοκιμές, η ομάδα F1 της Pirelli λειτουργεί με 50 ειδικούς - από τεχνικούς μέχρι μηχανικούς. Κάθε ομάδα F1 υποστηρίζεται από έναν ειδικό μηχανικό της Pirelli, και από ολόκληρη την ομάδα τεχνικών και υπευθύνων τοποθέτησης.
Την ομάδα F1 της Pirelli συνθέτουν επαγγελματίες από τις τέσσερις γωνιές του πλανήτη, ενώ εδρεύει στο Μιλάνο και συγκεκριμένα στο κέντρο R&D της Pirelli. Το τμήμα αυτό ήταν ανέκαθεν ο πυρήνας προηγμένης τεχνολογίας του Pirelli Group και απασχολεί 1.000 ερευνητές εγκατεστημένους σε πέντε κέντρα σε όλο τον κόσμο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός παραμένει το σημαντικότερο ερευνητικό εργαστήριο της Pirelli όπου γεννήθηκαν κάποιες καινοτομίες-σταθμός στην ιστορία των ελαστικών.
Η συμφωνία παροχής ελαστικών στη Formula 1 σηματοδοτεί το απόγειο της παρουσίας της Pirelli στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, στον οποίο η Ιταλική φίρμα έχει εμπλοκή από το 1907 όταν κέρδισε στον αγώνα δρόμου Πεκίνο - Παρίσι. Η Pirelli είναι επίσης αποκλειστικός προμηθευτής σε μερικά από τα σημαντικότερα παγκόσμια αγωνιστικά πρωταθλήματα, για δύο και τέσσερις τροχούς – όπως τα GP2 και GP3, αλλά και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Επιπλέον, η Ιταλική εταιρία είναι προμηθευτής σε 70 και πλέον εθνικές και διεθνείς αγωνιστικές κατηγορίες και αγώνες ράλι, ενώ υπήρξε αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι μεταξύ 2008 και 2010.
Formula 1 και αειφόρος ανάπτυξη
Στο πλαίσιο της στρατηγικής Pirelli Premium, η οποία συνίσταται στη σχεδίαση προϊόντων και λύσεων που συνδυάζουν τα υψηλότερα πρότυπα επιδόσεων και ασφάλειας με σεβασμό στο περιβάλλον, η συμφωνία παροχής ελαστικών στη F1 διέπεται επίσης από κριτήρια περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Όπως σε όλα τα αγωνιστικά ελαστικά της Pirelli, τα πολύ αρωματικά έλαια έχουν καταργηθεί από τη διαδικασία παραγωγής των P Zero. Οι βιομηχανικές διαδικασίες βασίζονται στην ενεργειακή απόδοση, τη διατήρηση των υδάτινων πόρων και τη μείωση βλαβερών ρύπων όπως το διοξείδιο του άνθρακα. Ιδιαίτερη προσοχή δίδεται στην επαναχρησιμοποίηση των υπολειμμάτων παραγωγής και των μεταχειρισμένων ελαστικών. Το πρωτόκολλο διαχείρισης αποβλήτων περιλαμβάνει την ανακύκλωση μεταχειρισμένων ελαστικών της F1 είτε για τη δημιουργία νέων πρώτων υλών ή για την παραγωγή ενέργειας.
Η συνολική παραγωγή ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στη σεζόν του 2011 - 28.600 για αγώνες και 6.000 για δοκιμές - ανακυκλώθηκε. Η έμφαση της Pirelli στην αειφόρο ανάπτυξη βιωσιμότητα αποδεικνύεται επίσης από τους πρόσφατους Παγκόσμιους Δείκτες Βιωσιμότητας Dow Jones (Dow Jones Sustainability STOXX & Dow Jones Sustainability World Indices), όπου το Group αναδεικνύεται η Νο1 εταιρία στον τομέα ‘Εξαρτήματα Αυτοκινήτων & Ελαστικά’ για έξη συνεχείς χρονιές.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου