Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Η 911 GT3 RSR είναι το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό GT στον κόσμο

Στουτγάρδη. Για μια ακόμη φορά, η Porsche 911 GT3 RSR είναι το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο GT στον κόσμο. Η ταχύτερη αγωνιστική 911, η οποία εξελίχθηκε σύμφωνα με τους κανόνες της κατηγορίας GT2 και είναι βασισμένη στις αρχές της τεχνολογίας Porsche Intelligent Performance, δημιούργησε αίσθηση σε αγωνιστικές πίστες ανά την υφήλιο, σημειώνοντας καλούς χρόνους γύρου και επιδεικνύοντας εξαιρετική αξιοπιστία, με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Εξοπλισμένη με έναν εξακύλινδρο κινητήρα μπόξερ τεσσάρων λίτρων που αποδίδει 450 ίππους, το αυτοκίνητο θριάμβευσε στην κατηγορία GT2 το 2010 στις 24 Ώρες του Λε Μαν, κέρδισε πρωταθλήματα στις σειρές αγώνων του Λε Μάν και του αμερικανικού Λε Μαν (ALMS), κατέκτησε γενικές νίκες στα 24ωρα ράλι του Ντουμπάι και του Σπα Φρανκοσάμπ (Βέλγιο). Οι νίκες αυτές σημειώθηκαν εναντίον ισχυρών ανταγωνιστών, όπως η Ferrari, η BMW και η Aston Martin.
 
Η Porsche 911 GT3 RSR που βασίζεται στην έκδοση δρόμου της 911 GT3 RS δεν εντυπωσίασε μόνο με τις νίκες της σε αγώνες. Στη σειρά αγώνων του αμερικανικού Λε Μαν, ήταν για μια ακόμη φορά το GT με την καλύτερη συνολική αποδοτικότητα σε χρόνους γύρου και κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, ήταν ο τελικός νικητής της αξιολόγησης Green X Challenge της Michelin για δεύτερη συνεχή φορά. Αλλά και στις 24 Ώρες του Λε Μαν, η RSR ήταν και πάλι η νικήτρια του Green X Challenge. "Δίνει το σύνθημα για να αποδίδεται μεγαλύτερη σημασία στην αποδοτικότητα ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου", δηλώνει ο Hartmut Kristen, επικεφαλής της Porsche Motorsport. "Η νίκη στο Green X Challenge, η οποία αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική επιτυχία για μας, αποδεικνύει ότι η Porsche 911 δεν είναι μόνο γρήγορη, αλλά και πολύ οικονομική".
 
Στην τρέχουσα μορφή της, η Porsche 911 GT3 RSR (997) πωλείται σε πελάτες ανά τον κόσμο από το 2007. Από χρόνο σε χρόνο, το κορυφαίο μοντέλο των αγωνιστικών εκδόσεων της 911 δέχθηκε διαρκείς τροποποιήσεις. Οι πιο εμφανείς αλλαγές πραγματοποιήθηκαν στο μοντέλο του 2009. Ο κυβισμός του εξακύλινδρου κινητήρα μπόξερ στο πίσω μέρος αυξήθηκε από τα 3,8 στα 4,0 λίτρα, δίνοντας βελτιστοποιημένη καμπύλη ροπής στις χαμηλές στροφές, καθώς και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό της σημερινής 911 GT3 RSR είναι το ανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα με το μεγάλο άνοιγμα εξαερισμού. Με την πρώτη ματιά, την προσοχή αποσπούν οι θυρίδες εξαγωγής αέρα στο μπροστινό καπό. Αυτές είναι που αναδεικνύουν το εντελώς ανανεωμένο σύστημα αεραγωγών των ψυγείων, που ήταν απαραίτητο λόγω του νέου σχεδιασμού του κυκλώματος αέρα παροχής και εξαγωγής με την εγκατάσταση μιας προαιρετικής μονάδας κλιματισμού. Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά κάτω από το πίσω μέρος βελτιστοποιήθηκαν ακόμα περισσότερο. Η πίσω αεροτομή ρυθμίζεται πλέον ακόμα περισσότερο. Συγκριτικά με το μοντέλο του 2008, το βελτιστοποιημένο βάρος του συστήματος φρένων και η ελαφρύτερη καλωδίωση συντελούν στην περαιτέρω βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης.
 
Μεγάλο μέρος της τεχνογνωσίας από το επιτυχημένο σπορ πρωτότυπο RS Spyder αξιοποιήθηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων της 911 GT3 RSR. Το σειριακό εξατάχυτο κιβώτιο που εξελίχθηκε από τους μηχανικούς της Porsche είναι σημαντικά ελαφρύτερο από το σύστημα που είναι τοποθετημένο στο προηγούμενο μοντέλο και έχει πολύ λιγότερες εσωτερικές τριβές. Η μικρότερη γωνία σε σχέση με τους άξονες μετάδοσης προσφέρει στους μηχανικούς των ομάδων περισσότερες δυνατότητες ρύθμισης της ανάρτησης.
 
Τα θεμέλια των σημερινών επιτυχιών είχαν ήδη τεθεί με τις αγωνιστικές εκδόσεις της Porsche 911 (996). Κατασκευασμένη για να αγωνιστεί στην κατηγορία GT του αγώνα 24 Ωρών του Λε Μαν, η 911 GT3 R απέσπασε ουσιαστικά όλες τις νίκες στην κατηγορία GT των αγώνων του αμερικανικού Λε Μαν του 1999. Το 2001, στους αγώνες έλαβε μέρος η τροποποιημένη έκδοση 911 GT3 RS. Αυτό το αυτοκίνητο δεν στάθηκε το ίδιο επιτυχημένο στην κατηγορία του, αλλά εξασφάλισε και πάλι περίοπτες γενικές νίκες, με τους δύο Γερμανούς οδηγούς Joerg Bergmeister και Timo Bernhard και τον ιδιοκτήτη της εργοστασιακής ομάδας Kevin Buckler να κερδίζουν σημαντικά ισχυρότερα πρωτότυπα στον αγώνα 24 Ωρών της Daytona το 2003. Ο πιλότος της εργοστασιακής ομάδας της Porsche Marc Lieb (Γερμανία) ήταν ο νικητής στον αγώνα 24 Ωρών του Σπα, με τους Romain Dumas (Γαλλία) και Stéphane Ortelli (Μονακό) να κερδίζουν, την ίδια χρονιά, όλα τα κατά πολύ ισχυρότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας GT1.
 
Τη σεζόν 2004 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του το διάδοχο μοντέλο 911 GT3 RSR (996). Η απόδοση του εξακύλινδρου κινητήρα μπόξερ των 3,6 λίτρων αυξήθηκε στους 455 ίππους στις 8.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή στα 410 Nm στις 7.200 σ.α.λ. Με τις νίκες του στους αγώνες του αμερικανικού Λεμάν (κατηγορία GT), στους αγώνες αντοχής του Λε Μαν (GT) και στο Πρωτάθλημα GT (N-GT) της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), καθώς και άλλες νίκες στην κατηγορία του στον αγώνα 24 Ωρών του Λε Μαν και του Σπα και στη διοργάνωση του Μικρού Λε Μαν (ΗΠΑ), το νέο αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο γιόρτασε μια καταπληκτική εναρκτήρια σεζόν.
"Είναι εντυπωσιακό το πώς έχει εξελιχθεί η 911 GT3 RSR από χρονιά σε χρονιά. Και μόνο οι χρόνοι της είναι εκπληκτικοί, διότι, παρά τους περιορισμούς που μας επιβάλλουν πάλι και πάλι οι κανονισμοί, το αυτοκίνητο γινόταν όλο και ταχύτερο κάθε χρόνο", σχολιάζει ο οδηγός της εργοστασιακής ομάδας της Porsche Joerg Bergmeister, ο οποίος έχει πανηγυρίσει τις περισσότερες από τις επιτυχίες του στο τιμόνι της RSR. Για το λόγο αυτό, ο πέντε φορές νικητής των αγώνων του αμερικανικού Λε Μαν δεν ανησυχεί καθόλου για τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει τη σεζόν 2011: "Όταν τελειώνει μια σεζόν, πάντοτε σκέφτεσαι: πλέον, έχουμε φτάσει στα όριά μας, πλέον, το αυτοκίνητο δεν μπορεί να φτάσει πιο μακριά. Και τότε, η Porsche παρουσιάζει και πάλι κάτι νέο. Και νομίζω ότι τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου διαφορετικά και το 2011."
 
 
 
 
Porsche 911 GT3 RSR (997) – Σημαντικότερες επιτυχίες
 
2010               Νικήτρια Σειράς Αγώνων του Αμερικανικού Λε Μαν (κατηγορία GT)
                        Νικήτρια Σειράς Αγώνων του Λε Μαν (κατηγορία GT)
                        1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Λε Μαν (κατηγορία GT2)
1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Ντουμπάι (γενική νίκη)
1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Σπα (γενική νίκη)
 
2009               Νικήτρια Σειράς Αγώνων του Αμερικανικού Λε Μαν (κατηγορία GT2)
                        Νικήτρια Σειράς Αγώνων του Λε Μαν (κατηγορία GT2)
                        Νικήτρια Πρωταθλήματος GT της FIA (κατηγορία GT2)
1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Νίρμπουργκρινγκ (γενική νίκη)
 
2008               Νικήτρια Αγώνων του Αμερικανικού Λε Μαν (κατηγορία GT2)
                        1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Σέμπρινγκ (GT2)
1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Νίρμπουργκρινγκ (γενική νίκη)
1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Ντουμπάι (γενική νίκη)
 
2007               Νικήτρια Διεθνούς Ανοικτού Πρωταθλήματος GT
                        1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Λε Μαν (κατηγορία GT2)
1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Νίρμπουργκρινγκ (γενική νίκη)
                        1η θέση στον Αγώνα 24 Ωρών του Σπα (κατηγορία GT2)
                        1η θέση στο Μικρό Λε Μαν (κατηγορία GT2)
                        1η θέση στα Χίλια Μίλια του Σάο Πάολο (κατηγορία GT2)
 
 
Porsche 911 GT3 RSR – Τεχνικά χαρακτηριστικά (σεζόν 2010)
 
Κινητήρας: Υδρόψυκτος εξακύλινδρος κινητήρας μπόξερ - τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο - 3.996 κ.εκ., διαδρομή 80,4 χλστ. - διάμετρος 102,7 χλστ. - 450 ίπποι στις 7.800 σ.α.λ. - μέγ. ροπή 430 Nm στις 7.250 σ.α.λ. - μέγ. αρ. στροφών 9.400 σ.α.λ., σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ - ανεξάρτητες πεταλούδες γκαζιού - ψεκασμός καυσίμου - περιοριστές αέρα 2 x 28,6 χλστ.
Σύστημα Μετάδοσης: Εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με σειριακή αλλαγή σχέσεων τύπου σιαγόνας (jaw-type shift) - εναλλάκτης θερμότητας λαδιού-νερού - σφόνδυλος μονής μάζας - υδραυλικός μοχλός αποσύμπλεξης - τρίδισκος συμπλέκτης από ανθρακονήματα - πίσω κίνηση - διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης 45/65%.
Αμάξωμα: Αμάξωμα μονοκόκ (βασισμένο στην 911 GT3 RS) από χάλυβα γαλβανισμένο εν θερμώ, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο μπροστινό μέρος με μπροστινό σπόιλερ, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο μπροστινό υποδάπεδο, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, ρεζερβουάρ ασφαλείας 90 λίτρων με λειτουργία ταχείας πλήρωσης - αερόγρυλος - συγκολλημένος κλωβός ασφαλείας - αγωνιστικό κάθισμα τύπου μπάκετ (μόνο οδηγού) με φλογοεπιβραδυντικό κάλυμμα - ζώνη ασφαλείας έξι σημείων για χρήση του συστήματος στήριξης κεφαλιού και αυχένα HANS - ηλεκτρικό σύστημα πυρόσβεσης
Ανάρτηση: Μπροστά: γόνατα McPherson - αμορτισέρ αερίου τεσσάρων δρόμων Sachs - διπλά ελατήρια (κύριο και βοηθητικό) - μπροστινοί βραχίονες, με ρύθμιση γωνίας κάμπερ - ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική ράβδος και στις δύο πλευρές - υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης.
Πίσω: άξονας πολλαπλών συνδέσμων με άκαμπτο υποπλαίσιο - αμορτισέρ αερίου τεσσάρων δρόμων Sachs - διπλά ελατήρια (κύριο και βοηθητικό) - συνδετική ράβδος πίσω άξονα, ενισχυμένη και ρυθμιζόμενη σε άπειρες θέσεις - ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική ράβδος και στις δύο πλευρές. Πλήρης ανάρτηση με ρυθμίσεις σε άπειρες θέσεις (ύψος, κάμπερ, μετατρόχιο)
Φρένα: Σύστημα φρένων με έλεγχο ισορροπίας. Μπροστά: Ενιαίες εξαπίστονες αλουμινένιες σταθερές δαγκάνες - εσωτερικά αεριζόμενοι δίσκοι - διαμέτρου 380 χλστ. - τακάκια αγωνιστικού τύπου. Πίσω: Ενιαίες τετραπίστονες αλουμινένιες σταθερές δαγκάνες - εσωτερικά αεριζόμενοι δίσκοι - διαμέτρου 355 χλστ. - τακάκια αγωνιστικού τύπου.
Τροχοί: Μπροστά: τριάκτινες ζάντες αλουμινίου BBS (11J x 18-34) - κεντρικό μπουλόνι. Πίσω: τριάκτινες ζάντες αλουμινίου BBS (13J x 18-12.5) - κεντρικό μπουλόνι.
Ηλεκτρικό σύστημα: Οθόνη Motec με ενσωματωμένη λειτουργία καταγραφής δεδομένων - οθόνη πολλαπλών ενδείξεων με ενσωματωμένη ένδειξη αλλαγής σχέσης - ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης - μπαταρία: 12V, 50 Ah, εναλλάκτης 140 Ah
Βάρος: Περίπου 1.220 κιλά, σύμφωνα με τους κανονισμούς της A.C.O. - 1.245 κιλά, σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου