Links

Σάββατο 12 Μαΐου 2012

Αφανείς Ήρωες


Μπορεί ο οδηγός σε έναν αγώνα, να είναι αυτός που κάνει όλη την δουλειά εντός πίστας αλλά χωρίς την υποστήριξη και την σκληρή δουλειά ολόκληρης της ομάδας εκτός πίστας μάλλον δεν θα μπορούσε να καταφέρει πολλά. Από τις σημαντικότερες διαδικασίες ενός αγώνα, τα πιτ στοπ εξασφαλίζουν την ταχύτατη φροντίδα του οχήματος και του οδηγού (ανεφοδιασμός, αλλαγή ελαστικών, κτλ.) υπό συνθήκες εξαιρετικής πίεσης. Στο παρακάτω βίντεο (διαθέσιμο και σε 3D) μπορείτε να πάρετε μια μικρή γεύση για το πως είναι τα πιτ στοπ της BMW στο πρωτάθλημα DTM. Χωρίς αμφιβολία, όλα πρέπει να κυλήσουν ρολόι.







Περιοδικό Autokinisimag

Caroll Shelby 1923 - 2012


Ο Caroll Shelby, ο δημιουργός της θρυλικής Cobra, πέθανε την Πέμπτη το βράδυ σε ηλικία 89 ετών. Ολόκληρος ο αυτοκινητιστικός κόσμος θρηνεί για έναν άνθρωπο που έγραψε τις δικές του σελίδες στο βιβλίο της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Ο Shelby γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου του 1923 στο Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και ξεκίνησε την καριέρα του ως οδηγός αγώνων την δεκαετία του 1950 σε ομάδες όπως η Cad-Allart, η Aston Martin και η Maserati. Οδηγώντας ένα ειδικά διαμορφωμένο, υπερτροφοδοτούμενο Austin-Healey 100S της ομάδας του Donald Healey, κατάφερε 16 αμερικάνικα και διεθνή ρεκόρ ενώ το 1959 κέρδισε τον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans οδηγώντας μια Aston Martin. Το περιοδικό Sports Illustrated τον ανακήρυξε οδηγό της χρονιάς για τα έτη 1956 και 1957, ενώ το 1958 και 1959 αγωνίστηκε στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, τρέχοντας συνολικά σε 8 αγώνες.


Λόγοι υγείας τον ανάγκασαν το 1959 να εγκαταλείψει τους αγώνες. Ήταν τότε που εκτός από την αγωνιστική σχολή που διηύθυνε, δημιούργησε και την εταιρία Shelby-American. Κατάφερε να εξασφαλίσει την άδεια που θα του επέτρεπε να εισάγει από την Αγγλία ένα αγωνιστικό όχημα της AC Motors, του οποίου τον κινητήρα αντικατέστησε με έναν της αμερικάνικης Ford. Το αποτέλεσμα; Η περίφημη AC Cobra - αργότερα γνωστή ως Shelby Cobra. Στη συνέχεια, ο Caroll Shelby διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη μοντέλων που κατασκεύαζε η Ford, όπως η - βασισμένη στην Mustang - Shelby GT350, η Shelby GT500, η Daytona Coupe και το GT40. Εκτός από την Ford, ο Shelby βοήθησε στην εξέλιξη μοντέλων τόσο της Dodge (με γνωστότερο το Viper), όσο και της Oldsmobile. Μετά από μια μακροχρόνια διακοπή της συνεργασίας τους, ο Shelby και η Ford έσμιξαν ξανά το 2003 με τον ίδιο να αναλαμβάνει τον ρόλο του τεχνικού συμβούλου στο πρότζεκτ Ford GT. Παράλληλα, ιδρύει την Caroll Shelby International Inc. με έδρα την Νεβάδα.


"Είμαστε βαθύτατα στεναχωρημένοι και αισθανόμαστε μια τρομερή αίσθηση απώλειας τόσο για την οικογένεια του Shelby, όσο και για τους εαυτούς μας αλλά και ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία" δήλωσε ο Joe Conway, πρόεδρος της Caroll Shelby International Inc.

Ο ίδιος ο Shelby θεωρούσε παρόλα αυτά ως το σημαντικότερο κατόρθωμά του, την δημιουργία του Caroll Shelby Foundation το 1992, ενός ιδρύματος που παρείχε και συνεχίζει να παρέχει βοήθεια σε εκείνους που την έχουν ανάγκη.







Περιοδικό Autokinisimag

John Cooper Works GP

Τρέφουμε μια ιδιαίτερη αδυναμία στα Mini Cooper τόσο λόγω ιστορίας όσο και εξαιτίας του εξαιρετικού στησίματος και του χαρακτήρα που ειδικότερα οι S εκδόσεις διαθέτουν. Είμαστε επίσης σίγουροι πως θα θυμάστε την έκδοση GP του Cooper R53 - εκείνη με το μπλόκε, την μπάρα θόλων στη θέση του πίσω καθίσματος και το χαρακτηριστικό του γκρι χρώμα. Ήρθε λοιπόν το πλήρωμα του χρόνου και η Mini ανακοίνωσε την ειδική έκδοση GP και για το R56. 


Ο τίτλος που το συνοδεύει είναι αυτός του γρηγορότερου Mini Cooper παραγωγής στην ιστορία του μοντέλου μιας και γυρίζει το Nürburgring σε 8 λεπτά και 23 δευτερόλεπτα (χρόνος ιδιαίτερα εντυπωσιακός), 19 ολόκληρα δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τον προκάτοχό του. Πληροφορίες σχετικά με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, αλλά οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ιπποδύναμη που θα αγγίζει τους 230 ίππους - το προηγούμενο JCW GP ήταν εφοδιασμένο με το γνώριμο για εκείνη τη γενιά κομπρεσοράτο μοτέρ που απέδιδε 210 ίππους και 24,4 κιλά ροπής (σας υπενθυμίζουμε ότι η έκδοση S της τωρινής σειράς R56 κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο twin scrοll κινητήρα 1.600 κυβικών ο οποίος πρόκειται να χρησιμοποιηθεί και στο νέο GP).



Η Mini αναφέρει πως έχει γίνει σχολαστική δουλειά όσον αφορά στο πλαίσιο του νέου GP, με αναβαθμίσεις στον τομέα της ανάρτησης η οποία είναι ρυθμιζόμενη, νέες ελαφρύτερες ζάντες, φρένα και λάστιχα αγωνιστικών προδιαγραφών, μεγαλύτερους αεραγωγούς, νέα αεροτομή και πλαϊνά skirts, καθώς και έναν νέο διάχυτη στο πίσω μέρος.


Η Mini δεν μας έχει αποκαλύψει ακόμη το εσωτερικό του νέου GP αλλά η σίγουρη πληροφορία έχει να κάνει με την απουσία του πίσω καθίσματος για λόγους εξοικονόμησης βάρους. Για το αν στη θέση του θα υπάρχει και πάλι μια μπάρα θόλων δεν είμαστε σίγουροι, αλλά κάτι μας λέει πως ο χαρακτήρας του γρηγορότερου Mini καθιστά την ύπαρξή της επιτακτική.


Το νέο JCW GP θα ξεκινήσει να πωλείται αργότερα μέσα στο 2012, ενώ η παραγωγή του θα περιοριστεί στις 2.000 μονάδες. Φήμες κάνουν επίσης λόγο για μια έκδοση GP και για το Mini Cooper Coupe, κάτι που όμως δεν πρόκειται να επιβεβαιωθεί πριν από το 2013.






Πηγή: CS



Περιοδικό Autokinisimag