Νέα από τον χώρο του αυτοκινήτου και του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το περιοδικό Autokinisimag.
Links
Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011
WRC: Ετοιμάζει δική του ομάδα ο Λέμπ
Πανοραμικό παρμπρίζ για μία νέα ‘αισθητηριακή διάσταση’

Οι πελάτες που θα παραγγείλουν το πανοραμικό παρμπρίζ με το νέο Astra CTC θα μπορούν να απολαμβάνουν τον έξω κόσμο μέσα από μία κινηματογραφική οπτική διάσταση. Επιπλέον, αυτό το αποκλειστικό στοιχείο εξοπλισμού χαρίζει στο δυναμικό, σπορ μικρομεσαίο coupé μία νότα πολυτέλειας. Το μεγάλο εμπρός παρμπρίζ εκτείνεται μέχρι τη μέση του αυτοκινήτου και προσφέρει μία εξαιρετική αίσθηση χώρου και ορατότητας. Σαν ένα παράθυρο στο φως, από όπου όλοι οι επιβαίνοντες μπορούν να απολαμβάνουν ονειρεμένες εικόνες του ουρανού ή τα μαγικά φώτα της πόλης τη νύχτα. Αντίθετα με τις συνήθεις ηλιοροφές, στο πανοραμικό παρμπρίζ δεν υπάρχει εγκάρσια δοκός που να περιορίζει την ορατότητα. Αυτό είναι ο λόγος που στο Astra GTC, οδηγός, συνοδηγός και πίσω επιβάτες βιώνουν μία οπτική εμπειρία εφάμιλλη με ενός πιλότου σε cockpit αεροπλάνου. Στην Ελλάδα, ως προαιρετικός εξοπλισμός, θα διατίθεται αντί 1.200 Ευρώ (τιμή λιανικής με ΦΠΑ) για όλες τις εκδόσεις.
Η καινοτομία της Opel έκανε παγκόσμιο ντεμπούτο το 2006 στο προηγούμενο μοντέλο Astra GTC. Περίπου 18.000 αγοραστές του Astra GTC σε όλη την Ευρώπη έχουν παραγγείλει από τότε αυτό το σύστημα για το οποίο οι μηχανικοί από το Rüsselsheim κατάφεραν να κατοχυρώσουν συνολικά 11 παντέντες. Εκτός από το νέο Astra GTC, το πανοραμικό παρμπρίζ διατίθεται τώρα και στο Zafira Tourer. Για μία ακόμα φορά, η Opel αποδεικνύει την πρωτοπορία της σε καινοτόμες λύσεις κρυστάλλινων επιφανειών. «Οι δημιουργικοί σχεδιαστές και μηχανικοί μας επινοούν συνεχώς εξαιρετικά σχέδια για διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων. Αποτελεί παράδοση στην Opel να προσφέρει αυτές τις καινοτομίες σαν βασικά χαρακτηριστικά των μοντέλων της και μάλιστα σε προσιτές τιμές» δήλωσε ο Alain Visser, Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ της Opel.
Απεριόριστη ορατότητα, έξυπνες λύσεις
Παρατηρώντας το από εξωτερικά, το πανοραμικό παρμπρίζ με τη μαύρη μεταλλική οροφή δίνουν την εντύπωση μιας ενιαίας επιφάνειας. Οι κολόνες A και B φέρουν επίσης μαύρη επένδυση όπως και η οροφή, ενισχύοντας την εικόνα της αισθητικής ομοιογένειας.
Σε περίπτωση που ο ήλιος είναι πολύ δυνατός, υπάρχει ένα συρόμενο σκιάδιο κάτω από τον πανοραμικό κρύσταλλο, για να διατηρείται μία ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Το σκιάδιο ρυθμίζεται εύκολα σε οποιαδήποτε θέση μέσω περιστροφικής λαβής. Η ηλιακή προστασία ολοκληρώνεται με ένα ενσωματωμένο αλεξήλιο που ακόμα και όταν είναι ανοιχτό εξαφανίζεται πίσω από το πίσω τμήμα της οροφής.

Η γκάμα κινητήρων διευρύνεται: Δύο νέοι πετρελαιοκινητήρες από 110 - 130 hp
Από τον Ιούνιο που ξεκίνησαν οι παραγγελίες, το νέο Astra GTC διατίθεται με πέντε κινητήρες με μηχανικά κιβώτια, στους οποίους περιλαμβάνονται τέσσερις αποδοτικοί βενζινοκινητήρες - από τον 1.4 με 74 kW/100 hp μέχρι τον 1.6 turbo με 132 kW/180 hp – και ο 2.0 CDTI Common-Rail turbo diesel με 121 kW/165 hp.
Η γκάμα των diesel για το σπορ μικρομεσαίο coupé επεκτείνεται με δύο ακόμα κινητήρες: και οι δύο είναι μονάδες 1.7 CDTI Common-Rail turbo. Διατίθενται σε εκδόσεις 81 kW/110 hp και 96kW/130 hp. Παράγουν ροπή 280 και 300 Nm αντίστοιχα. Οι μηχανικοί της Opel δημιούργησαν εξαρχής ένα νέο σύστημα διαχείρισης και βελτιστοποίησαν διαδικασία καύσης των κινητήρων. Σε συνδυασμό με το νέο σύστημα ψεκασμού, η μειωμένη συμπίεση και οι πιέσεις λειτουργίας των 1800 bar διασφαλίζουν μέχρι πέντε ψεκασμούς ανά κύκλο. Ο υπερσυμπιεστής με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας προσφέρει πολύ ακριβή έλεγχο υπερπλήρωσης χάρη σε έναν πρόσθετο αισθητήρα ενεργοποιητή.
Η έκδοση Astra GTC 1.7 CDTI ecoFLEX συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και στις δύο εκδόσεις ισχύος. Η τεχνολογία Start/Stop είναι βασικό στοιχείο με θετικά επακόλουθα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (119 g/km) και στην κατανάλωση (4,5 lit./100 km).
Ένα εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα διατίθεται από τον Ιανουάριο του 2012 σε συνδυασμό με το βενζινοκινητήρα 1.4 turbo και τον 2.0 CDTI Common-Rail turbo diesel. Η έκδοση OPC θα κυκλοφορήσει επίσης το 2012.
Πόσο κακό μπορεί να κάνει μια αντλία πετρελαίου;

Σε έρευνα που έγινε στις Ηνωμένες Πολιτείες αποδείχθηκε ότι η χειρολαβή της αντλίας είναι μια από τις σοβαρότερες εστίες μόλυνσης, με τις οποίες μπορεί να έρθει ο άνθρωπος σε επαφή συχνότερα στην ζωή του. Μάλιστα, στην έρευνα που έγινε βρέθηκαν μολυσμένες το 71% των χειρολαβών που εξετάστηκαν. Στις παρακάτω θέσεις κατατάσσονται τα χερούλια από τα ταχυδρομικά κουτιά( βρέθηκαν μολυσμένα σε ποσοστό 68%), τα κουμπιά του ΑΤΜ (41%) και τα κουμπιά των αυτόματων πωλητών (35%).
Έτσι, την επόμενη φορά που θα επισκεφτείτε ένα βενζινάδικο self-service, φροντίστε να πλύνετε τα χέρια σας, αφου φουλάρετε το όχημα σας.
Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης
“24 Ώρες Ελλάδα” - Ο Αγώνας


Πανοραμικό παρμπρίζ: τι είναι και πόση ασφάλεια προσφέρει;

Οι μηχανικοί της Opel κατοχύρωσαν συνολικά 11 πατέντες, στην φάση κατασκευής του. Αντίθετα με τις συνήθεις ηλιοροφές, δεν υπάρχει εγκάρσια δοκός που να περιορίζει την ορατότητα και έτσι οι επιβαίνοντας βιώνουν μία οπτική εμπειρία εφάμιλλη με ενός πιλότου σε cockpit αεροπλάνου. Σε περίπτωση που ο ήλιος είναι πολύ δυνατός, υπάρχει ένα συρόμενο σκιάδιο κάτω από τον πανοραμικό κρύσταλλο, για να διατηρείται μία ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Το σκιάδιο ρυθμίζεται εύκολα σε οποιαδήποτε θέση μέσω περιστροφικής λαβής. Η ηλιακή προστασία ολοκληρώνεται με ένα ενσωματωμένο αλεξήλιο που ακόμα και όταν είναι ανοιχτό εξαφανίζεται πίσω από το πίσω τμήμα της οροφής.

Είναι ασφαλές;
Το πανοραμικό παρμπρίζ έχει μήκος ακριβώς 1.5μ., μέσο πλάτος 1.16μ, και συνολική επιφάνεια γύρω στα 1.8 τμ.Το τοξοειδές πανοραμικό παρμπρίζ είναι εξαιρετικά σταθερό χάρη στο κρύσταλλο ασφαλείας πάχους 5.5 mm, κάτι που προσθέτει στην ακαμψία του αμαξώματος. Πολυάριθμες προσομοιώσεις πρόσκρουσης και crash tests σε πραγματικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της 30-μηνης περιόδου εξέλιξης έδειξαν ότι: η παθητική ασφάλεια είναι εφάμιλλη ενός μοντέλου με μεταλλική οροφή, χάρη στις ισχυρές κολόνες Α και Β του GTC και σε ένα πρόσθετο εγκάρσιο στοιχείο στη μέση της οροφής, που αποτελείται από ατσάλι CR 340 DP πάχους 1.0 mm, στο πλαίσιο οροφής από το ίδιο υλικό και στη στιβαρή πλατφόρμα του αμαξώματος του Astra. Το μεταλλικό στρώμα που είναι ενσωματωμένο στο πανοραμικό παρμπρίζ το εμποδίζει να θρυμματιστεί ή να διεισδύσει στην καμπίνα των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος.
*πανοραμικό παρμπρίζ προσφέρει και η Citroen στο μοντέλο Picasso
Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης